Jag vågar påstå att våren är här!

Slutet av mars närmar sig med stora steg. Äntligen! Det är en sådan där mellanmånad som befinner sig i ett eget gränsland som är oändligt. Det tar liksom aldrig slut... Och man vet aldrig vad som väntar under mars månad. Snö, regn, värme, vår, vinter. En oberäknelig månad helt enkelt. 
De sista dagarna har i alla fall bjudit på fint väder med viss värme som gjort att hoppet lever kvar om att våren är här för att stanna. Vinterjackan har nu lagts undan och jag hoppas på att slippa få se den till oktober. Nya sneakers är dessutom inköpta och väntar på att få luftas. 
 
Förra veckan drog jag och mamma till Oslo på en liten tur med Oslobåten. Väl framme besökte vi Holmenkollen som senare under dagen skulle visa skidskytte. Vi såg den svenska lagbilen och Hanna Öberg. Sedan for vi vidare till Vigelandsparken. Därefter avslutade vi Oslovistelsen med en lunch på Akers Brygge. Det är en härlig tur som verkligen kan rekommenderas, men ack vad det går snabbt. 
Dagen efter hemkomst drog jag vidare till Mossbylund med MOS-gänget. Där vankades det morgonyoga, spa och brunch. Hela den helgen var helt i min smak. Ständigt i rörelse och något att göra. Den helgen satt som handen i handsken! Dessutom har jag hittat min sport. Yoga. Haha kan man kalla det för sport...? Mer träning kanske.
Snacka om att leda upp kroppen och känna varenda muskel. Andningen hade jag lite problem med, men det blev bättre ju lägre vi höll på. Och maten ska vi inte prata om. Så gott det var. Det fanns verkligen lite av varje och jag tror jag smakade på allt. Hahaha om vi skulle utöva yoga efteråt hade det inte gått lika smidigt. Pust. 
 
Idag har det verkligen varit behagligt att vara utomhus.
Vi har varit ute sedan tidigt i förmiddags. Först var vi ner om idrottsplatsen för att hjälpa till att ställa i ordning inför den kommande säsongen och sedan hem för att göra olika slags trädgårdsbestyr som om- och nyplantering av växter samt att vi tagit ut vissa sommarmöbler.
Det är minsann en skön känsla! Och det bästa är att nu kan ingen undgå ljuset och vad det gör med kroppen. Till viss del jobbigt till en början, men nu jädrar i havet mår man ju asbra av ljuset och det har varit galet efterlängtat! Det spritter i kroppen ordentligt. 
Morgondagen lär bjuda på minst lika fint väder, om man nu kan tro på prognosen. Då fortsätter vi med trädgårdsbestyren och soldyrkandet. 
 
Så gott folk, put a smile on your face. Våren är här!
 
Over and out!
/W
 
 
 
Jag Resa Uteplats
0 kommentarer