Bring it on 2019!

Då var det ett nytt år. Jag sitter med en omålad årscanvas framför mig och har, som många andra, massor av förväntningar och förhoppningar om vad det här året ska leverera. 2018 slutade gott på många olika sätt och vis. Årets sista kväll spenderades i goda vänners lag där vi åt en stor härlig middag bestående av prima råvaror. 
Men en sådan kväll går alldeles för fort! Nästa år får vi nog börja ännu tidigare.
Och efter massor av god mat blev det till slut trögt att klämma ner efterrätten. En efterrätt bestående av choklad, choklad och lite mer choklad. 
Så när det blev dags för nyårstalet och klockslaget närmade sig tolv, korkades bubblet upp. Och av någon märklig anledning går det alltid ner. Oavsett hur mycket man fyllt magen innan...
Ring klocka ring!
 
Och vid tolvslaget gick alla ut för att se alla månadslöner brinna upp i skyn. Galet vad folk lägger på smällare och raketer. Som om julfirandet inte var nog i detta konsumptionssamhälle så ska det läggas extra på raketer som brinner upp på en bråkdels sekund. Helt otroligt...
 
Så här fem dagar in på det nya året kan jag väl säga att vi har kickat igång 2019 ordentligt. Det här året lär bli ett kostsamt år. Suck! Vi upptäckte efter vår resa att vi hade stopp i avloppet. Det gick att använda sparsamt och vi trodde ju att det skulle vara en easy-fix, men efter två timmars besök av Avloppsjouren hade det inte hänt någonting och det konstaterades att rören måste fräsas.
Spännande att titta på.
Från ingenstans steg prislappen markant. Och har vi riktig otur har rören till och med kollapsat. Vi fick veta att det skulle bli en väntetid på tre veckor för att få rören frästa. Tre veckor! Men mannen som var både förtvivlad och irriterad lyckades övertala dem om att komma tidigare. Så på måndag får vi se om de lyckas lösa skiten (<----höhö). 
Nu står vi med disk som får diskas för hand utomhus. Tvätt som antingen får vänta eller som idag akut fick tvättas hos svärföräldrarna då dottern inatt kräkte ner min säng inklusive mig. Life is glamorous...
Undertiden tvätten skötte sig själv blev det en och annan kopp kaffe med svärmor. Sedan passade jag  på att jobba lite och förbereda inför nästa veckas skolstart. Och vad gäller att duscha, ja en kattadusch då och då eller som idag, en utedusch i trädgården. Allt går bara man vill! 
Just det, minns du att jag skrev förra året om att jag hoppades på ett nytt friskt år? Muahahaha någon fortsätter att driva med oss! På riktigt! Igår blev lillfia dålig. Sämre får jag kanske säga, för hon har varit hostig sedan nyår. Igårkväll när vi var hemma hos svågern blev hon riktigt kass med feber och frossa. Och för husfridens skull fick tösen sova i min säng när vi kom hem och mannen lade sig i lillfias rum. Det blev en del hostattacker och kräk som följd. Som mamma besitter man en hel del powers där bland annat förmågan att snappa upp en kräkning INNAN den ens sker. Den du! Så inatt satt jag upp och sov med ett öga öppet, en arm vid dottern och den andre vid kräkpåsen så de två kunde mötas på mitten. Hahaha villen syn! Jag hade garvat om jag själv sett detta. Jag var dessutom tvungen att ha glasögonen på mig för att över huvudtaget se vad jag höll på med. Underbart!
Så 2019, bring it on, Bitch! 
 
To be continued...
 
/W - super-power-mom med glasögon
 
Familj
0 kommentarer