Snö i massor

Och så kom den tillslut. Snön. Något många saknat under vintern och önskat skulle komma. And here it is. Med råge! "Beast from the east" har satt sina klor i oss. Kallt som attans och snömassor utan dess like. Och det finns inget slut på det. Det började snöa hos oss vid nio-tiden igår kväll och har hållt i sig oavbrutet. 
Tur i oturen är dottern dålig...igen, så jag fick ta över vabben den här gången och bli hemma. Mannen har varit hemma med henne under måndagen och tisdagen och igår var han väldigt tydlig med att han INTE skulle vabba mer. Nähepp, men det vill inte jag heller... Hon var dock bättre igår, men vaknade helt nersnorad och rödglansig i ögonen imorse så då kände jag att det nog var lämpligt att ta tempen. Och jo då. Hej feber! Och som sagt, tur i oturen då väglaget har varit mindre roligt på sina håll. Mannen var glad över att jag inte hade kasat iväg till jobbet. 
 
Imorse när mannen skulle iväg hade det under natten kommit två decimeter snö ungefär. Under dagen har det fyllts på och vi pratar en halv meter cirka. När han kom hem i eftermiddags kunde han inte ens köra in på uppfarten. Han fick ställa sig ute på vägen och skotta bort sjuka massor med snö. Sonen sprang ut och skulle hjälpa till och han hade ta mig tusan snö ända upp till knäna. 
Jag var också ute en snabb runda tidigare idag och visste inte riktigt var jag skulle sätta mina fötter. Tur jag har höga skaft på mina UGG:s. 
Imorgon och fredag ska snön fortsätta. Det är väl rätt så vettigt att hålla sig inomhus skulle jag tro. Jag och mannen är överens om att byta vab med varandra på fredag om det skulle visa sig vara så, vilket jag tror. Lite lappsjuk blir man av att gå hemma. Något knäpp i huvudet faktiskt! Jag kan inte känna mig mer isolerad än vad jag gör när jag går hemma. Men...det är väl kanske inte så konstigt med tanke på hur det här året sett ut än så länge. Fy bubblan alltså! Fast någon gång ska väl tunneln ta slut och vi kan skönja någon ljusning på eländet. 
Imorgon inleds årets första vårmånad, men någon vår lär ju inte synas till än på ett tag. Så nog klagat! Nu har vi fått snö och då får vi väl vara glada för det.
 
Eller...?
 
/W
Familj
0 kommentarer