Ett gott slut!

Sådär ja. Då närmar sig året sitt slut och jag tänker att vi börjar förfira slutet lite. Ett och annat glas bubbel går alltid ner så varför inte så här en söndag. Jag menar, jag är ju ändå ledig.
Det känns väldigt bra att veta att jag ska vara ledig ett litet tag till. Att vara ledig känns som en viktig del av livet. Även om jag trivs galet bra på jobbet så är det ändå något speciellt med att vara ledig. 
 
Julledigheten har bjudit på varma vindar, sol och massor av bad. Haha och då pratar jag inte om vår badtunna. Strax innan jul drog vi till Lanzarote. En ö som jag nog kan säga har varit mindre attraktiv i mina ögon tidigare, men efter en del snabba funderingar så bokades denna resa någon gång i september. Jag menar, vi hade ju inget flyt i somras då vi skulle till USA i tre veckor, så vad är då en resa till Lanzarote? Jo i efterhand kan jag lätt säga värt väldigt mycket! Lanzarote var ju ta mig tusan en galet spännande ö med en hel del het historia.
 
 
Dit tror jag nog att vi skulle kunna åka igen. Framförallt då jag inte riktigt fick som jag ville, att åka bil hela dagen då vi hyrde bil.
Det slutade i en kräkolycka under en busstur i Timanfaya National Park så det var bara att vända bilen och köra hemåt efteråt...
Men vad häftigt det var! Det var som att åka buss på månen i ett lavalandskap. Upp för vulkankratrar och ner för djupa raviner där vi hade lager av lava ovanför oss. Skithäftigt!
Och uppe vid själva restaurangen mitt i nationalparken serverades mat som stektes ovanför hettan från marken. Och hett var det. Det var galet varmt i det där hålet som de stekte maten över.
Trots illamående pga åksjuka i bussen styrde jag bilen mot El Golfo innan hemfärd. El Golfo är en halvt sjunken vulkankrater ute vid havet där en liten lagun finns. Den är grönfärgad pga unika microorganismer. Häftigt även det.
Under veckan som gick hade vi tur med vädret. Förutom den dagen då vi hade bil. På självaste julafton. Det blåste ordentligt och var mulet. Det gjorde dock inget. De andra dagarna tillbringades i solstolen, i poolen, på olika promenader och på restaurangbesök.
 
 
 
Under resans gång har vi träffat en familj vars barn lekte med våra med varje dag. Vi gick även ut och åt en del kvällar med den familjen och även en annan familj. Väldigt trevligt! Genuint trevliga och snälla människor som man bara fastnade för direkt. Och då vi skildes åt vid utgången på Sturup blev det ett tårfyllt avsked. Men vi har kontakt. 
 
Och vad gäller en årssammanfattning kan vi ju bara konstatera att året inleddes på sämsta tänkbara sätt. Sjukdomar i tre månaders tid och lite till. Missad resa men det kompenserades med en galet lång och härlig sommar där solen var framme varje dag. Hösten gick snabbt men en höst som var påfrestande på så vis att lillfia testat gränser hela hela tiden och varit sjukt mammig. Och är fortfarande!
Vi hoppas på att nästa år blir ett betydligt friskare år. Och att det blir ett år med massor av kärlek, nöjen och nya möten.
 
Vi önskar er alla ett gott slut och ett gott nytt 2019.
 
Over and out!
/W
 
Familj Resa
0 kommentarer