Helg

För en gångs skull har en helg varit lite långdragen. Även om det har hänt saker hela tiden så har tiden ändå hållt sig lugn och allt det roliga har fått ta sin tid. Det vet jag inte när det hände sist. 
Arbetsveckan avslutades med bubbel på altanen i strålande solsken och vi kunde sitta ute länge och njuta. Ungarna älskar att vara ute så det blev mycket spring på gräsmattan. Så jäkla underbart!
Det blev lite mer kylslaget under gårdagen men när man väl hittade lä så var det riktigt behagligt. När sonen lekte med en kompis och dottern sov middag kunde jag sitta lugnt på trappan och ta en kopp kaffe. 
Utemöblemanget har också kommit fram. Återstår att se hur ofta vi kan sitta ute i sommar. Det blev inget större slitage förra året, men hoppas kan man ju alltid.
På kvällen var det äntligen dags att ha en MOS-träff. Det var evigheter sedan sist vi alla träffades. Då ett bröllop snart stundar så hade vi ordnat med en MOS-hippa i ren MOS-anda. Vi drack bubbel, hade beställt mat, fixade med lite kuliga aktiviteter för den blivande bruden och världsliga problem avhandlades. Och det bästa är att i deras sällskap blir man bara klokare och klokare.
Idag har jag en lös plan om att ta mig ut på en liten löptur/promenad. Jag minns knappt när jag var ute sist, men det var inte i år i alla fall. Men jag får se. Jag kan ju alltid ändra mig. Soffan är rätt skön också. Kanske är det så att jag fortfarande känner mig lite krasslig... Ursäkterna haglar i huvudet! Jag känner dock en liten press då jag om två veckor ska ta mig runt Toughest-banan i Malmö tillsammans med sonen. Jag har ingen kondition längre och vad gäller min styrka i armar och ben så pratar vi sillamjölk. Kroppen har förfallit och efter alla sjukdomar så är den lite sargad. Och att börja träna (läs motionera kanske en gång...) innan den 6 maj, gör ingen som helst skillnad. Hahaha men i mitt huvud känns det bättre för då kan jag ju ändå intala mig själv att jag varit duktig...som varit ute en gång. Well, wish me luck! Jag ska bara leta fram det där pannbenet som jag gömt på något bra ställe. 
 
Med sagt, önskar jag dig en fin söndag. 
 
/W - kan numera titulera sig själv som latmask
 
 
Kaffe MOS Uteplats
1 kommentar
Elin

Hej,

Är det ditt bröllop som snart inträffar? :D Jag älskar bröllop :3 Hoppas du fick motivation till att komma ut idag :D Funderar själv på om man kanske skulle ta en kortare promenad.

Kramar