Mammor på vift

Igår fick jag äntligen klippt sonen! Han hatar att bli klippt för han tycker jag drar och sliter i håret. Och ja, det gör jag. Men hade den lille bestämde mannen bara suttit still och gjort exakt så som jag velat, hade jag ju inte behövt slita och dra! Lite ojämnheter här och där, men va fasiken, vad kan man begära av en icke-frisör som endast har en kam och en trimmer till hjälp...? Men jag måste ändå säga att jag är nöjd. Han sa själv att han tyckte det kändes bra, för nu är inte håret så långt längre. Och mannen är glad så länge jag klipper för han tycker det är alldeles för dyrt att klippa hos frisör. Tycker egentligen inte han ska få ha något veto alls vad gäller frisör-besök då han själv inte har ett enda strå på huvudet! 
 
I tisdags åkte jag och en väninna till Lund. Huvudmålet var att äta en god middag på Wasabi. Då min kära vän inte riktigt varit helförtjust i sushi innan, är hon nu helt omvänd. Och ska man äta sushi, så ska det defintivt inte vara något som legat inplastat i en kyldisk på ICA. Icke! 
Men innan vi kom till Wasabi, passerade vi Grand Hotell. Eller vi hann aldrig passera för vi styrde stegen uppför den utrullade röda mattan nästan direkt. Vi tänkte inleda eftermiddagen med ett gott glas mousserande. Vilket det också blev!
Där sjönk vi ner i vars en fåtölj och samtalade om livets goda och en och annan husvagn (<---- hahahaha). Sedan gick vi vidare och satte oss inne på Wasabi. Vi beställde in lite olika sushi-kombinationer som avnjöts i nästan tystnad. Men först beställdes det in ett glas prosecco och sedan ett fantastiskt gott rosé som passade utmärkt till sushin.
 
Och visst är sushi den snyggaste maten ever!? Det är inte bara snyggt utan galet gott också. Jag tror jag skulle kunna äta sushi minst varannan dag. Och där blev vi sedan. Smuttandes på vinet samtidigt som vi försökte lösa världsliga ting.
Uppvärmda i själen av god mat, gott sällskap och naturligtvis god dricka bestämde vi oss sedan för att traska vidare. Vi landade på Stortorget där det serverades diverse goda drinkar, men varför ändra koncept när man redan är uppvärmd på bubblor? Det beställdes in prosecco i olika varianter i omgångar. Attans bara att tiden flög iväg som en raket. Plikten som mammor kallade och vi blev tvugna att återvända hemåt. Och vi var båda rörande överens om att en sådan här eftermiddag/kväll ska återupplevas inom det snaraste! Ha ha då blir det nog att de här mammorna hamnar på vift i den stora staden Malmö. 
 
Så efter att ha marinerat kroppen i vin och en hel del bubbel både i lördags och i tisdags, kräver den nu viss träning. Pust... De där lätta stegen, ja de är nog ett minne blott.
 
I eftermiddag blir det bebisbesiktning och sedan får jag väl dra ut mig själv på en liten tur. Wish me luck!
 
Over and out!
 
/W
 
 
Mat Restaurang Vin
0 kommentarer