The Cuckoo´s nest

Vilka dagar vi haft! Jag önskar bara att jag kunnat njuta av dem mer än vad jag gjort. Jag håller på att gå igenom en personlighetsförändring and I don´t like it! Jag känner inte igen mig själv. Hormonerna spelar mig spratt hela tiden. Ena stunden är jag glad och positiv och i en annan vändning blir jag häxan surtant som plötsligt brister ut i gråt. Man skulle kunna tro jag är värsta PMS-kärringen. Alltså helt ärligt, detta är inget jag har gått med på. Icke! Tänk dig själv att åka en berg och dalbana som går runt i loopings hela tiden och den vägrar att stanna. Jag menar, hur kul är det. Du tröttnar ju. Jag har tröttnat lite och vill gå av nu. 
Och mannen. Han vet inte vart han ska ta vägen. Råkar han vara för nära blir det fel. Är han för långt bort blir det fel. Han vågar snart inte heller säga nåt för oavsett vad han säger blir det fel. Jag tycker synd om honom. Det gör jag verkligen. Och detta ska han behöva genomlida till slutet av november... Att bygga hus samt att renovera i två år var en prövning, men det här! 
 
Men för att liva upp stämningen i detta annars så fantastiska hus, har vi i alla fall fått äta gott. För äta kan jag oavsett humör! Blir lite smått chockad varje gång jag ställer mig på vågen...! 
Grönsaker har vi plockat direkt från landet. Galet gott när de är så färska. Morötterna är riktigt delikata. Annat än vad man får tag i butikerna. 
Och häromdagen fick jag ett ryck och köpte fryskräftor. Jag har haft ett sug efter kräftor ett tag och jäklar vad gott det var. Längtar till kräftsäsongen kommer igång för då ska det ätas kräftor. 
Ja och en och annan räka gick också ner. Helt fel tillfälle att äta det på för det dröjer ytterligare en och en halv vecka innan soptunnorna töms, men om det är till nån tröst så håller det obehöriga borta. 
 
Nu vankas det grillat. Sedan ska den här flodhästen göra ett ryggplask i soffan. Och nåde den som stör mig...
 
Over and out!
 
/W - labil till tusen
 
Mat
Familj
0 kommentarer